Vysoké Tatry 8

Protože nám zbývalo ještě několik tras, které jsme chtěli projít, rozhodli jsme se navštívit Tatry letos ještě jednou.

1. Den

Předpověď počasí vyšla na sto procent, celý den hustě pršelo a od Skalnatého plesa výš samozřejmě sněžilo a vše bylo v mracích.

Jediná rozumná možnost byla, navštívit ještě jednou Slovenský Ráj. Zde pršelo také, na parkovišti v Podlesku jen dvě auta a ani pokladna nebyla otevřená. Jedna z tras, kde jsme ještě nešli, byla po zelené podél Velké Bílé vody do osady Píla a odtud po žluté přes Velký a Terasový vodopád, přes rozcestí Suchá Belá záver k rozcestí Pod Vtáčím hrbom. Odtud již potom po červené zpět až do Podlesku.

Trasa pěkná, několik žebříků kde to klouzalo, ale nechalo se to zvládnout. Samozřejmě jsme trochu provlhli a tak jsme při zpáteční cestě s potěšením navštívili termální koupaliště ve Vrbově.

2. Den

Pršet přestalo, ale vrcholky byly stále v mracích a bylo vidět, že tam i sněží. Zvolili jsme proto další trasu, kterou jsme ještě neprošli, po modré ze Starého Smokovce a dál po červené po úpatí Slavkovského štítu k horskému hotelu Sliezský Dom. Od hotelu jsme pokračovali dál stále po červené k Batizovskému plesu. Původně jsme chtěli ještě pokračovat k Popradskému plesu a pak sejít na Štrbské, ale počasí se začalo horšit, chvílemi se přihnal mrak, foukal silný vítr, sněžilo a nebylo moc vidět. Rozhodli jsme proto trasu zkrátit a sejít po žluté do Vyšných Hágů. Po chvilce jel vlak na Štrbské pleso, tak jsme to využili. Na Štrbském plese jsme si dali dobrou večeři a jeli zpět do Tatranské Lomnice.

Trasa není náročná, cca 16 km a když se zrovna nepřižene mrak je jižním směrem krásný výhled. Konec trasy k Popradskému plesu jsme již při minulých túrách prošli, takže nám to tak nevadilo.

3. Den

Počasí se opět o něco zlepšilo, ale vrcholky byly stále většinu času v mracích, proto jsme naší hlavní naplánovanou trasu ještě odložili. Zvolili jsme trasu k Velkému Hincovu  plesu, tu jsme kdysi šli ale opačným směrem ze Tří Studniček. Šli jsme klasickou trasou ze stanice Popradské pleso stále po modré. Zpět, abychom nešli stejnou cestou, tak jsme od Popradského plesa sešli dolů na Štrbské. Počasí se postupně stále lepšilo a bylo krásně sluníčko.

Délka trasy cca 17 km.

4. Den

Na tento den byla ideální předpověď počasí a také to tak vyšlo. Čekali jsme na tyto podmínky s naší hlavní naplánovanou trasou, přejít Tatry z Tatranské Javoriny až do Starého Smokovce.

Ráno jsme jeli z Tatranské Lomnice autobusem v 6.11a před sedmou jsme byli v Javorině. Hned po pár desítkách metrů jsme narazili na zelenou a modrou trasu, která je společná až k rozcestí Pod Muráňom. My jsme dál pokračovali po zelené. Zatím se šlo téměř po rovině a tak cesta dobře ubíhala, jen bylo vidět, že červencová povodeň na severní straně Tater napáchala ještě víc škody, než na jižní.

Se začátkem stoupání začínal ležet i sníh a s přibývající výškou ho bylo stále víc. Začínali jsme mít problém s hledáním cesty, protože hodně značek již bylo pod sněhem. Bylo nám také divné, že jsme nikoho nepotkali a ani ve sněhu nebyla jediná stopa. Až když jsme došli na rozcestí k Teryho chatě, vše bylo jasné, cedule s nápisem, že trasa je uzavřená. Když jsme potom zjišťovali podrobnosti na internetu, dozvěděli jsme se, že trasa je zavřená již od povodní. Určitě muselo být nějaké upozornění i z druhé strany, ale vůbec jsme se nevšimli.

Počasí vyšlo celý den nádherné, obloha bez mráčku. Trasa, vzhledem k délce cca 27 km je náročnější, ale přechod sedla Sedielko 2325 m není náročný, horší je přechod Příčného sedla směrem na Zbojnickou chatu.

Příspěvek byl publikován v rubrice Různě1, Slovensko se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.