Jižní Morava

Aby byla trošku změna od krajiny hor a kopců, vypravil jsem se za dcerou a zetěm na Jižní Moravu. Byli tam s dětmi na dovolené v oblíbené vesnici Rakvice. Tyto končiny skoro vůbec neznám, a tak jsem byl moc rád, že měli v ubytování volno a mohl jsem tam dvě noci přespat a trochu to tam procestovat.

První den jsem se vypravil na blízkou rozhlednu Maják. Cesta vede přes samé vinice, nádhera. Dohlednost v ten den nebyla nejlepší, přesto výhled na lány vinic, blízkou vodní nádrž Nové Mlýny a národní přírodní památku Děvín byl krásný. Potom jsme ještě všichni navštívili zajímavou soustavu vinných sklepů v obci Vrbice. Na večer jsme byli pozváni do sklípku na ochutnávku vín. Kdo měl již někdy tuto možnost, ví o co jde. Byl to krásný večer.

Druhý den jsme byli na výletu v Mikulově.  Vystoupali jsme na Svatý kopeček, odkud je také krásný výhled na město a zámek. Potom jsme prošli centrum a zámecký park. Mikulov je moc hezké město, chtělo by to ještě navštívit a věnovat mu víc času, též i okolí. Při zpáteční cestě jsme se ještě zastavili na dobrý oběd ve Valticích. K večeru jsme se byli ještě v Rakvicích vykoupat v místním rybníku Šutrák.

Poslední den se mladí začali hned ráno připravovat na cestu domů a já jsem se vypravil na již zmiňovanou přírodní památku Děvín. S autem jsem zaparkoval ve vesničce Pavlov a po zelené trase vyrazil k jedné z dominant, Dívčímu hradu. Odtud jsem pokračoval na okruh po modré značce k rozcestí Nad Soutěskou. Zde jsem ještě udělal zacházku k rozcestí Pod Martinkou, kde jsou moc pěkné skály. Po návratu jsem pokračoval po zelené k rozcestí Soutěska, a zde jsem odbočil na červenou, ze které jsem ještě odbočil na vyhlídku k vysílači. Červená pokračuje stále až k hradu.

Jedná se o nenáročnou trasu cca 10 km , která vede převážně lesem, takže i když bylo hodně horko cesta byla příjemná. Opět krásné výhledy na vodní nádrž, Dolní a Horní Věstonice. Určitě stojí za to oblast navštívit. Odpoledne jsem se ještě vykoupal v oblíbeném Šutráku, a k večeru vyrazil také domů.

Příspěvek byl publikován v rubrice Různě2. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.