Další hezký okruh Rakousko,Chorvatsko

Tak Tomáš naplánoval další krásný výlet, ještě jednou Rakousko a Chorvatsko. Vyšlo to na začátek června, v Alpách je letos tou dobou ve vyšších polohách ještě dost sněhu, ale přesto se naplánované trasy po troše úprav vyvedly.

Ubytování jsme měli stejné jako minulý rok u české majitelky, žádný problém nebyl, takže jsme ji nepotřebovali a ani jsme ji neviděli.

Ubytování v Chorvatsku se nám podařilo v této době opět na stejném místě. Za toto jsme byli rádi, krásný dům na pěkném místě. Majitel tam i bydlí, má vše v bezvadném pořádku i zahradu

1. Den

Trasa stejná jako minulý rok i kolem vodopádu, který ale letos vzhledem k předcházejícím silným dešťům byl mnohem mohutnější.

2. Den

Původní naplánovanou trasu jsme museli nakonec vzdát. Když jsme v první části šli vysokou a mokrou trávou, byli po kolena komplet promočený, došli jsme k velkému polomu, přes který nebylo možné pokračovat. Vrátili jsme se zpět na horskou silničku a po té šli k chatě Jamnigalm. Zpět jsme šli po druhé straně říčky po turistické trase, zkraje byl trochu problém s přechodem sněhového pole přes potok, ale dál už byla cesta až do městečka Mallnitz dobrá. Délka trasy cca 20km.

3. Den

Tomáš naplánoval trasu k horní nádrži kaskády přečerpávacích elektráren Zirmsee. Hned jak jsme vyšli z lesa a otevřel se výhled, hned bylo jasné, že to nebude tak jednoduché. Ve vyšších polohách stále plno sněhu, letošní začátek června je na horské túry holt ještě brzo. Nešli jsme tedy po turistické trase, ale po horské silničce, která byla profrézovaná. Všude nahoře i u nádrže bylo sněhu ještě hodně.

Když jsme při cestě zpět sešli kousek níž Tomáš se rozhodl zkusit turistickou trasu, šla souběžně dost blízko, ale samozřejmě s větším klesáním. Nakonec byla průchozí až dolů, jen až dole u chaty ležely na cestě krávy, tak se Tomáš na zbytek trasy raději připojil ke mně.

4. Den

Plán byl podívat se do lyžařského střediska Molltalský ledovec. Trasa tam je hodně zajímavá, nejdříve se jede podzemní přes 4 km dlouhou lanovkou na způsob lanovky na Petřín, dva vozy, které se uprostřed míjí. Tuto vzdálenost lanovka ujede za cca 10 minut, takže docela fofr a zážitek. Potom ještě hodně prudký stoupání kabinkovou lanovkou a již následují sedačkové lanovky sjezdovek. Kousek jsme obešli broděním ve sněhu a pak jsme si všimli, že od konečné stanice podzemní lanovky jde silnička k nejvyšší nádrži elektráren Feldsee. Času bylo dost, tak jsme to prošli a u nádrže si udělali pauzu a občerstvení. Hezká trasa, tam a zpět 10km.

5. Den

Tento den proběhl přejezd z Rakouska  do Chorvatska. Protože jsme se jako v loni rozhodli, jet po magistrále podél pobřeží, vyrazili jsme brzy ráno. Trasa na ostrov přes most je o dost delší, pro nás okolo 600km. Trasa podle pobřeží nekonečnem zatáček i přejezd celého ostrova je ale zážitek.

6-7. Den

Koupání, pohoda. Krásné místo, bylo popsáno při minulé cestě. Nebylo velké vedro, tak jsme toho využili a prošli na ostrově jeden zajímavý okruh 10km.

8. Den

Cesta domů opět s použitím první jízdy trajektu ráno v šest hodin, a pak už 1000km domů.

Příspěvek byl publikován v rubrice Různě1. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.