La Palma 2

La Palma je nádherný ostrov, ráj pro milovníky pěší turistiky a přírody. Při mojí první cestě se mi na ostrově samozřejmě moc líbilo, a tak jsem hned po návratu pomýšlel provést někdy ještě alespoň  jednu cestu.

Minulý rok, když dcera přijala za úspěšně dokončená studia na tuto cestu pozvání, tak jsem začal plánovat. Přidala se ještě vnučka s přítelem, a protože již měli všichni málo dovolené, vyrazili jsme až nyní 10. Ledna 2017.

Při minulé cestě jsem do Berlína jel autobusem, odtud cesta vychází nejvýhodněji a létá tam přímá linka.  Nyní, když jsme byli čtyři, tak jsme jeli autem. Měl jsem z cesty v tomto období trochu obavy, ale obě cesty nám počasí přálo. Jen při zpáteční cestě, protože jsem měl rezervované parkování kousek od letiště na nekrytém parkovišti, tak auto bylo omrzlé i uvnitř. Jinak parkování s kyvadlovou dopravou mikrobusem tam i zpět bez problémů.

Při minulé cestě jsem měl ubytování cca 2 km od letiště, a tak jsem tam došel pěšky, ostatní cesty jsem potom jezdil autobusem. Nyní, protože jsme chtěli procestovat hlavně severní část ostrova, kam je to autobusem již trochu problém, tak jsem měl zarezervované auto z půjčovny. Půjčovna má kancelář přímo v terminálu letiště, takže vše bylo vyřízeno velmi brzy a ještě nám bylo nabídnuto za původní cenu větší auto, abychom nemuseli jet do ubytování nadvakrát a vešli se se zavazadly do jednoho auta.

1. Den

Přílet kolem sedmnácté hodiny, ubytování v apartmánech La Caleta v letovisku Los Cancajos, večer procházka podél pobřeží.

2. Den

Měli jsme v plánu kratší trasu k vulkánům na nejjižnější cíp ostrova, a tak jsme se ještě zajeli podívat a projít hlavní město Santa Cruz. Trasu k vulkánům jsem již popisoval při mé první cestě zde…  http://www.jiristehlik.estranky.cz/clanky/krasny-ostrov-la-palma.html . Takže jen několik foto.

3. Den

Nižší vrcholy hor byly sice v mracích, ale jelikož jsem se v několika cestopisech dočetl, že mraky po většinu roku až k nejvyšším vrcholům nedosahují, tak jsme zvolili naši hlavní plánovanou trasu k observatořím a na nejvyšší vrchol ostrova Rogue de los Muchachos. Toto se i nám potvrdilo a obloha nahoře byla nádherně azurová a pěkně to i připalovalo. Také jsem se dočetl, že to chce vyrazit brzy ráno, protože parkoviště je malé a v pozdějších hodinách plné. Vyjeli jsme tedy hned po rozednění kolem osmé hodiny, a když jsme dorazili po deváté na vrchol, byli jsme na parkovišti první, a byla to nádhera.

Po projití hlavní trasy jsme ještě chtěli po hřebenu dojít až k vrcholu Pico de Nieve, tam a zpět cca 20 km. Asi po 6 km, když jsme zjistili kolik je hodin, tak jsme se rozhodli cestu zkrátit a vrátit se zpět. Trasa není nejnáročnější, ale jestli to bylo tím teplem, docela nás to zmohlo. I tak výhledy byly nádherné, tekoucí mraky, ostrov Tenerife s nejvyšší horou Pico del Teide.

Abychom se nevraceli stejnou trasou, tak jsme sjeli dolů na druhou stranu ostrova a přes Puntagora, Tijarafe, Tazacorte, Los Llanos, El Paso a tunelem se vrátili zpět.

4. Den

Jeli jsme podél pobřeží až na sever ostrova do města Berlovento, a potom sjeli dolů k moři k bazénům La Fajana. Dopoledne bylo sice chladněji, ale vykoupat se dalo.

Cestou zpět jsme ještě sjeli k pobřeží, podívat se k majáku Faro de Punta Cumplida. Maják je ale nepřístupný, nepřístupný je i maják na jihu ostrova u vulkánů Faro de Fuencaliente. Ten snad přístupný bude, ale nyní se opravuje. Dále jsme ještě navštívili přístaviště Puerto Espindola. Při cestě zpět jsme si ještě hned u výjezdu z tunelu La Galga všimli infocentra a parkoviště. Času ještě trochu zbývalo, a tak jsme se rozhodli, ještě projít hezkou trasu s několika výhledy P.R. LP 5.1. Chtěli jsme dojít až k výhledu Mirador de la Galga. Čas již ale dost pokročil, začalo se stmívat, a tak jsme to vzdali a zkratkou po silnici se vrátili zpět k autu.

Délka trasy cca 7 km, hezká, nenáročná.

5. Den

Pro tento den jsme naplánovali asi jen jeden možný okruh uvnitř hlavního vulkánu Caldera de Taburiente. Okruh je značen v mapě jako P.R. LP 13. Je to krásný okruh, v jehož středu se nachází camp, kde se nechá po předchozím objednání přenocovat. Na okruhu se též nachází odbočka k barevnému vodopádu.

Okruh se nechá ulehčit tím, že se necháte nejvyšší stoupání cca 6 km k Mirador de los Brecitos vyvézt taxíkem. Potom okruh moc náročný není, my jsme ale šli celý pěšky a opačným směrem. To už se ale okruh protáhne skoro ke 30 km a vzhledem ke stálému stoupání a klesání už náročný je.

Vyšlo nám to ale akorát, když jsme se blížili k autu, tak se začínalo stmívat.

6. Den

Zbýval nám jeden den, na který jsme neměli připravený konkrétní plán, a tak jsme vybrali trasu do města Tijarafe a návštěvu pobřeží. Trasa k pobřeží označena jako P.R. LP 12.2.

Zpočátku byla trasa docela pohodová, ale blíže k pobřeží dost příkrá. Dole u moře se nachází zajímavá jeskyně se stavbami Cueva de Candelaria. Je tam i malý záliv, kde se nechá vykoupat. Zpět do prudkého stoupání se nám nechtělo, a tak jsme šli, sice trochu delší, ale pohodovější trasu po úzké silničce. Cestou zpět jsme se ještě zastavili na hezkém výhledu Mirador el Time.

7. Den

Na předposlední den pobytu nám ještě zbývala cesta opět na sever ostrova, projít trasu tunely podle levády Fuente de Marcos, Fuente de Cordero. Zde jsme využili nabídky dopravy, a nechali se část trasy za 15 Eur. vyvézt  taxíkem. Cesta trvá skoro hodinu a hlavně několik posledních kilometrů po kamenité, vůbec nezpevněné cestě, je hodně zajímavá.

Cesta dál tunely náročná není, jen je nutná dobrá baterka, (nejdelší tunel je skoro 400 m.) Dobré jsou pevné boty a potřeba dávat si pozor na hlavu, což se mi zrovna 2x nepodařilo. V popisech cest jsem četl, že je potřeba i pláštěnka, tu jsme sice v batohu měli, ale jelikož nám ani jeden den nepršelo, a prošli jsme již 11 tunelů a v žádném voda ze stropu netekla, došli jsme k názoru, že toto se projeví jen v době větších srážek. To byl ale velký omyl, a v předposledním 12 tunelu jsme dostali pořádnou sprchu.

Potom je cesta náročnější, pokračuje úzkým korytem po velkých balvanech. Ke konci trasy je dobré zajít po několikasetmetrové odbočce na krásnou vyhlídku Mirador Espigón Atravesado. Dál již pokračuje pohodová cesta až k parkovišti.

Po návratu jsme se ještě stihli vykoupat v nádherných vlnách na jedné z pláží v Los Cancajos.

8. Den

Poslední den jsme ještě dopoledne zajeli do Santa Cruz nakoupit nějaké drobnosti domů a dali si dobrý oběd. Potom již cesta na letiště, vrátit auto a čekat na odlet.

Docela šok byl, když jsme před půlnocí přistáli v Berlíně, kde jsme měli na parkovišti auto. Při odletu bylo na La Palmě zrovna nejtepleji +25°C, a v Berlíně -10°C.

Moc pěkné stránky, i s popisem tras a ostatním:  http://www.senderosdelapalma.es/en/

Ještě další:  http://www.starsislandlapalma.es/en/

Příspěvek byl publikován v rubrice Trochu dál se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.